Search This Blog

Monday, September 28, 2015

講古系列 9: 銅鑼灣

1889年嘅銅鑼灣,真係有個灣响度,不過東角就已經被人填咗做貨倉,隻角已經無咁凸出。香港島都係山多平地少,銅鑼灣一帶就已經有三坐山: 東角山、禮頓山、同埋加路連山。而銅鑼灣對出就有個燈籠洲/力奇島,係英軍嘅軍火庫嚟。

响銅鑼灣嘅東面,就係天后廟,天后廟有紅香爐,相傳當年紅香爐被沖上岸邊,附近嘅村民認為係天后送嚟嘅,於是就起咗座廟,廟後嘅山叫紅香爐山,山有高低起伏,高位為峰,低位為谷,紅香爐谷就响天后廟附近嘅盤地,谷內有紅香爐村,村內有大水坑可以作為耕作之用。
時移勢易,銅鑼灣嘅灣已經變成維多利亞公園,東角山之後被香港商人利希慎買咗,所以又叫利園山,跟住又被人鏟平咗去填海。加路連山亦都有相同嘅命運,又係被人鏟平咗,南面一帶嘅山坡原本係墳場,今日就變咗大球場,但墳場重有部份遺留咗,成為掃桿埔咖啡園墳場。力奇島就因為要起海底隧道就填海填埋過去,成為隧道嘅出入口。

天后廟似乎被遷移咗對面街,用嚟耕作嘅低窪地區亦都填平咗,今日成為大家食糖水同宵夜嘅地方。紅香爐村名字不再,但因為水抗而有大坑呢個名(曾經搭過架的士,個司機以為水坑口街係响大坑,睇嚟香港真係不缺水坑...),當然係大家都認識嘅舞火龍,聽聞呢兩年外國人都有份玩,重係玩龍頭嗰隻。

No comments:

Popular Posts