Search This Blog

Monday, October 27, 2014

2.0 世代

差不多十年前,網絡開始進入 Web 2.0, 意思係資訊再唔係權威性機構發放,而係由用家發放,例如 Blog, 討論區咁。經過多年,出現咗 Facebook, Twitter, Instagram 等,令到大部份人唔識科技嘅人都係資訊發放者。

科技嘅發展同資訊嘅流通,趨生咗其他 2.0 嘅產物,例如叫你起身嘅 Wakie, 用 YouTube 經營自己嘅 VOD Channel, 用 LiveStream 廣播現場畫面, Call 車用 Umber, 去旅行用 Airbnb, 新產品集資用 Kickstarter, 似乎好多嘢都可以 Cover 到。

當今發生緊嘅政治運動,又係另一個 2.0 嘅產物,沒有大會,只有群眾。响呢場運動入面,群眾嘅智慧,往往比意見領袖好。資訊流通,令眾人嘅意見以光速交流,就好似一部超級電腦咁,變成超級人腦。最厲害嘅係,當大家有共識之後,可以自行分配唔同嘅崗位。

政治可以 2.0 嗎? 其實發生過一次: 五區公投。所謂嘅政治2.0, 其實真名係直接民主。不再由代議仕發言,由人民投票直接參與決策,效率當然係低,亦都好高成本,但試想想一個重大且具爭議嘅決策,例如起高鐵咁,攪一場公投,總比爛尾嘅大白象平。

講返場運動,其實就好似紀錄片入面嘅小魚組成一個魚群嘅時候,以敵進我退嘅方法去防禦大魚嘅攻擊,依家正正就係呢個狀態。魚群會幾時候散? 當威脅消失啲時候。這是政治課題,也是生物課題。

No comments:

Popular Posts