Search This Blog

Tuesday, September 18, 2018

工作細胞

香港嘅基建一流係無可爭議,經過今個世紀最強嘅颱風山竹洗禮,都無人命損傷,都算係咁。

風暴過後,點善後,就係考驗一個城市嘅領導能力嘅時候。通常一個民選市長,都會落區巡視災區,作出適當嘅指示。你可以當作公關 Show, 但呢一刻一個坐响辦公室作出嘅決定,一定唔係好嘅決定。君不見前排台灣中南部因大雨成災,適逢臨近選舉,各候選人不論黨派,都走去視察災情,說穿了就係民主嘅力量。

噚晚個風登陸後,咗街食個晚餐同時亦走一轉,垃圾處處不在話下,街頭一堆碎玻璃,街尾一個爛窗框,加上折技處處,更有連根拔起,情況絕對係差。


返到屋企睇風暴消息,話東鐵西鐵輕鐵都要加緊清理,8號波喎,清條命咩! 天文台話考慮6點前改掛3號風球,即係只有一兩個鐘左右叫做安全情況下可以全力清理,一聽就知無可能。呢啲情況下,進入緊急狀態係好稀疏平常,緊急狀態嘅意思係指政府可以投放資源做要做嘅事,可以同政局問題無關。

唔進入緊急狀態唔緊要,可以宣佈停工停課,等鐵路道路清好先。再退一步,Call銀行、交易所休市,將由新界至中環嘅人流減去,已經對市內交通好大幫助,唔係太迫嘅話,我諗大部份人都唔會有太大怨言。但講到尾都係全面停止運作好,重點係要俾時間個城市復原,要復原就唔可以有loading. 响零流量下,工作人員可以 full speed 攪掂。一有 traffic, 一來有車要過又要等車過咗先攪得,又要顧及安全問題,事倍工半。

依家就好似要一個 IT System 單機做 DR, 0 RTO 又要 100% Performance, 又或者隻手甩骹叫你落街去買包米返嚟,簡單嚟講 Mission Impossible.

友人講得好好:「人和機器的分別,也在於智慧。不運用智慧分析的決策,不叫制度化,而是機械化。」

無軟件,一切硬件都只係廢鐵。電腦如是,城市如是。善後不當唔係天災,係人禍。

No comments:

Popular Posts