Search This Blog

Tuesday, March 15, 2011

社會大學

見到一位小妹妹因為上司歧視自己畢業嘅大學而唔開心,或者我都要講吓我呢個浸完鹹水返嚟嘅人嘅感覺。

剛畢業嘅時候,我諗我係香港第一批可以用 extreme programming 同 MVC 去寫 Java program 嘅人,見到自己嘅同輩嘅朋友唔識,對自己係有一份優越感。返到香港,我有封 resume 係去 apply 一份 SA, 因為我覺得,system analysis/design 呢回事大學已經學過,工作應該無難度,興幸地因為呢份 resume 得到一份 in-house developer 嘅工作,呢個 offer 對我有少少困惑,但見咗工三個月,take 呢個 offer 係最好嘅選擇。呢份工作,令我見到比我一位俾我資深嘅人,佢唔知 MVC 呢個 term, 但實際上佢嘅 design 同 implementation 做得到 separation of concerns, 心裏十分佩服,原來知識可以由經驗累積,我只不過係比同輩識多少少嘢。

今時今日,我合作過嘅同事,有讀過同我一間大學,有其他國家畢業,有讀過本地副學士再上學士,亦都有唔係本科出身。唔係本科出身嘅,不比同我一間大學嘅人差。本科出身,只係訓練咗一套對工作比較合適嘅思維,識得做 software 要用嘅工具,但呢一切,都係可以從工作當中學到。工作上學唔到嘅,只不過係人家比你多少少學術背景,對工作全無影響。而實際上,工作上需要嘅知識,只係大學入面嘅唔夠一半。試問有幾多人依家寫 program 會做 complexity analysis? 公司面試題目入面有條最經典嘅題目,就係叫人畫兩個 Venn diagram, 一個 union, 一個 intersect. 但其實工作上,根本唔駛用到 set theory. 可惜呢條問題會有超過一半人答錯。

今時今日,我以寫 .Net 為主,MVC 已經係全行都用緊,做緊 Flex, WPF 同 Silverlight 嘅都已經要 MVVM, extreme programming 响香港我只係聽過一間速遞公司用緊。何況呢一行日新月異,邊間大學畢業同讀邊科唔係太重要,何必一般見識。

P.S.: 讀 software methodologies 嘅時候,到最後嘅結論,係無論用乜嘢方法,到最後人係其中一個令 project 成功嘅重要因素。

No comments:

Popular Posts