Search This Blog

Wednesday, October 13, 2010

環保雜談

呢篇文係因堆填區而自我思考所寫,大家可能會覺得無咁誇張,但請以各位細心諗諗有乜可以由自己做起。

聽咗厄爾尼諾同拉尼挪咁多年,我都唔知係乜嚟。但今年會係一個比以前凍嘅冬,我反而明。

話說墨西哥灣至歐洲,響海度有一股暖流,叫墨西哥灣暖流(Gulf Stream),會將赤道嘅暖水帶到歐洲,令歐洲嘅冬天無咁凍。科學家話今年呢股暖流減慢咗,即係話歐洲會凍咗,如果全球以一個整體嚟講北迴歸線以北嘅平均氣溫係下降。咁以下就係以常識推論到嘅事情:
  1. 凍,就自然會開暖氣,越凍就會需要越多能源去保暖。
  2. 95%嘅能源係嚟自石化源料 (石油、煤、天然氣等),而用石化源料產生能源係大量二氧化碳嘅成因之一。
  3. 即係話越凍,天氣越凍,就會越多二氧化碳。
  4. 二氧化碳係溫室氣體,過量嘅溫室氣體令地球表面溫度不斷上升 (呢個我諗大家都明)。
  5. 地球表面溫度上升,令兩極冰層溶化,海水鹽份亦會淡化。
  6. 正正因為海水鹽份被淡化,墨西哥灣暖流亦被減慢,令歐洲更凍。
  7. 返迴 #1
再返去北迴歸線以南至赤道,因為有部份熱能無北上,近赤道嘅海水溫度自然上升。
  1. 而海水溫度上升,係造成颱風嘅成因之一 (咁睇嚟我哋嘅風季睇嚟會長咗同多響打風,李氏力場應該有失靈嘅一日)。
  2. 颱風多雨但打唔到入內陸地區,所以水災會響沿海發生。
  3. 偏偏北迴歸線以北嘅一片歐亞大陸好少海邊,當水份留響沿海地區,內陸地區自然會出現旱災。
  4. 不論水災旱災,都會影響農作物收成,咁距離饑荒還會遠嗎? 
  5. 北迴歸線以南至赤道又䁔又濕嘅時間長咗,最啱微生物滋生嘅機會又多咗,咁距離瘟疫又會遠嗎?
科學家話,當墨西哥灣暖流停止嘅時候,就無法逆轉,到時極端天氣就會因為大氣同海水嘅能量失衡而更嚴重。你想下一代活於一個水災、旱災、饑荒、瘟疫嘅世界嗎?

註:
墨西哥灣暖流嘅成因係 Greenland 嘅冰塊溶解時,將海水溝淡咗,物度比較低。By diffusion, 高濃度嘅暖海水會響海面流向低濃度嘅海水再沈底,低濃度嘅凍海水自然就會由海底被推向另一邊,因而造成墨西哥灣暖流。

No comments:

Popular Posts