Search This Blog

Sunday, February 14, 2016

講古系列 11: 人日

女媧除咗補天,重會造人。話說女媧响造人之前,正月初一到初六,分別造出雞、狗、羊、豬、馬,即係所謂嘅六畜。到咗初七,女媧無休息到,反而走去用黃土同埋水,跟住自己個樣子造出啲小泥人,一批批咁造,但係覺得太慢,於是搵咗條藤條,點咗啲泥漿,一揮之下,泥漿水滴散落到一地都係,重變咗做人添。話說女媧親手造嗰批都係達官貴人,用泥漿造嗰批就係平民百姓,或者,鬧人賤過地底泥,都係咁樣嚟。Anyway, 就係咁初七就變成咗人日。到咗初八,再造埋縠物,就係咁,農曆初一至初八,就係中國嘅創世紀。

初九都有人生日,應該話係神先啱,初九係天日,即係玉皇大帝嘅生日。跟據明王逵嘅《蠡海集》記載:「神明降誕,以義起者也。玉帝生於正月初九日者,陽數始於一,而極於九,原始要終也。」

初十都有嘢生日,不過係石頭嘅生日,初十係地日。任何係石頭造嘅哋都唔多郁得,即係啲磨呀、石槌、碾嗰啲,對於一個石器時代嘅人,都幾大件事。

No comments:

Popular Posts