Search This Blog

Wednesday, January 15, 2014

大陸化

見到一篇文章話大陸有一批「中國式繁體字」入侵 Android, 做咗少少 Study, 就等我穿鑿附會吓成個故仔係點。

第一,GB18030 技術上嚟講只一套文字嘅標準。電腦上面嘅文字包含編碼同字型。編碼係電腦用嚟儲响 Hard disk 或者傳送嘅格式,字型係响個 Mon 度 Display 出嚟嘅樣。技術上 GB18303 只係同 Unicode 差唔多嘅編碼方法,只不過 GB18303 嘅 0001 同 Unicode 0001 係代表緊唔同字咁解,咁編碼唔同,字型唔同亦唔出奇。

第二,GB18030 係包含中日韓同少數文族嘅字,唔單止係繁體中文。要話佢文化入侵似乎有少少講唔通,起碼佢入侵唔到日本同韓國。

第三,GB18030 包咗一個 SimSun18030.ttc (宋體) 作為字型嘅參考,Android 係為一個 Open Source 嘅 Project, 根本唔 Care 啲字有幾咁啲字係點,總之有得用就用,只要 License 用得就OK。加上 Google Cheap, 無自己整字型,沿用 SimSun18030.ttc 係一件普通不過嘅事。

第四,如果以字體嘅美觀度嚟考量,宋體點睇都靚過細明體囉... 就好似 Arial 點睇都靚過 Times New Roman 咁。

所以成件事唔駛大驚少怪住,直至有一日你响地鐵見到北角變成北角為止。

No comments:

Popular Posts