Search This Blog

Wednesday, April 24, 2013

Confirmation Bias

人係 By Design 會去過濾對自己不利嘅資訊,其中一招就係不斷去搵同自己一樣嘅資訊,稱之為 Confirmation Bias, 簡單嚟講即係搵理由、搵藉口。

簡單到由聖經對同性戀嘅演釋: 人人生而平等 vs. 違反神的律法
到碼頭工人罷工: 李生賺大錢 vs. 外判商執粒
以至四川地震捐錢: 捐錢益貪官 vs. 叫人唔捐錢無人性

各有各道理,但我相信道理都有強弱之分。如果你嘅 Facebook 經常出現同你一樣信念嘅資訊,唔使特別高興,人會互相影響,結交相近嘅朋友。反而如果出現同你意見不同嘅人,都唔好聲都唔聲,走去 Unfriend. 無論人哋幾咁唔 Make Sense, 學識尊重別人嘅意見,看穿 Confirmation Bias, 亦係一門學問。若然有人直接响你個 Status 樓下 Reply 同你意見相反嘅留言 (即係挑機),恭喜你,可以去盡情享受爭辯嘅樂趣。爭辯過程,大家據理力爭,當中做嘅 Research, 嗰種咬文嚼字,去表達自己嘅意思,學到嘅嘢,比得出嘅結論重要。而爭辯過後而無損友誼,可以做到對事不對人,我諗大概就係受過教育後應有嘅行為,你做得到嗎?

No comments:

Popular Posts