Search This Blog

Saturday, February 28, 2009

講古系列 3: 九龍 + 侯王 + 車公

新聞提到,大陸對食物安全有太多部門管,尤如九龍治水,响網上搵到嘅傳說係咁嘅:
據說很早以前,呼風喚雨全靠一條龍承擔。這條龍一年四季奔走不歇,雖然日夜辛苦,畢竟力量有限,不能滿足天下所有地方所有人要求風調雨順的愿望。于是,此龍就向玉皇大帝啟奏,要求多派几條龍幫助它行雨。玉帝准奏,調遣了八條巨龍歸它指揮。天下百姓無不歡呼,便在龍王廟擺下好酒好菜,讓九條龍享用。九條龍吃得大醉,醉后失控,行下傾盆大雨,大地上洪水泛濫,老百姓叫苦不迭。大雨過后,又一連數月干旱,河干井涸,庄稼枯死,老百姓怨聲載道,哀呼:“一龍治水風調雨順,九龍治水旱澇不勻。”呼聲驚動天廷,玉帝便傳旨將八條龍分到了東南西北和東南、東北、西南、西北八方,將頭龍封在中土,讓其監望八方,各龍負責各方行雨事宜,誰瀆職,就懲罰誰。

而同一個網頁,提到九龍半島呢個名嘅由來,原來係南宋末年宋帝昺逃難到香港,見到九龍有八座山脈,向大臣們提起每座山都有一條龍,呢度有八座山,即係有八條龍。大臣就話,其實有九條,因為天子為其中一龍。九龍亦因此得名。

除咗九龍,宋帝昺亦帶埋車公同侯王嚟香港。綜合 Wikipedia 同廟宇嘅網頁,相傳兩位都係護駕嘅大將,車公因曾平亂有功,被封為車大元帥,而侯王就係國舅楊節亮。

原來車公除咗打得,重識醫術,相傳求醫嘅人,都可以妙手回春。當沙田一帶發生瘟疫時,沙田居民就建廟再由西貢蠔涌請車公座鎮。

楊節亮,因為「護駕有功,世人敬其忠義,故建廟以紀念」。因為生前封「侯」,死後封「王」,侯王廟因而得名。

No comments:

Popular Posts