Search This Blog

Monday, November 3, 2008

本末倒置

Wikipedia 對銀行嘅定義:
銀行是以存款、貸款、匯兌、儲蓄等業務,承擔信用中介的金融機構。

銀行的廣義商業角色
銀行業務已不僅限於銀行,包括其他商業業務:
  • 發行紙鈔(由銀行發行,持有者可要求其履行支付義務)
  • 經由電匯、終端機、網路銀行或其他方式進行付款
  • 發行銀行匯票和支票
  • 辦理定期存款
  • 預借現金、分期付款或其他類似貸款
  • 辦理信用狀開狀和轉開、擔保、履約保證金、證券承銷、和其他表外項目曝險
  • 文件擔保與保險箱業務
  • 幣別轉換
  • 直接換間接銷售、轉介保險和信託業務,或是其他類似金融產品,形成'金融超級市場'


但當今銀行,不務正業,可以有平錢用高息去借俾人又唔借,只係掛住做金融超市。請人賣金融產品,呢 D 人叫投資顧問或者理財顧問,但實質上係推銷員。今時今日,如果要問我「銀行前綫員工,可憐嗎?」我會話唔可憐,因為佢哋係受薪做呢件事,俾人追數又交唔到數,唔代表可以做寶藥黨。做得「理財顧問」,點解可以推長者去買一 D 「好似定期」嘅產品?

如果你去豐澤買咗個電話,但原來係壞嘅,你會唔會拎去換?

又或者如果我係一個無料嘅 IT Consultant 去老點你,到最後鑊咗,你又會唔會搵我算賬? 又會唔會同我間公司追討返賠償?

又如果一個 Medical Consultant 斷錯症,開錯刀,做錯手術,除咗要佢賠錢,仲要醫務委員會去審睇吓使唔使除牌。

人同此心,心同此理,咁一個叫做 Wealth Management Consultant 嘅人話俾啊婆聽,呢樣嘢同「定期差唔多」,但係 D 息高 D. 之後啊婆將棺材本放晒入去呢樣同「定期差唔多」嘅嘢度。跟住突然收到電話原來呢樣同「定期差唔多」嘅嘢係雷曼債卷。咁呢個 Wealth Management Consultant 同間銀行係咪都應該負責?

一個顧問唔係為客戶最大利益為前提去提供服務已經夠 SHIT, 家陣仲可以唔為自己服務過失負責,都真係一 SHIT 還有一 SHIT SHIT.

自己做咗乜,心照啦!

No comments:

Popular Posts