Search This Blog

Wednesday, August 26, 2015

講古系列 8: 太平山區

話說網台有節目講太平山嘅故事,雖然之前都做過少少 Study, 但都想睇吓有無乜嘢新發現,於是又再週圍咁搵吓。發現政府網頁依家有講太平山名字嘅起源,而網頁入面嘅文字,亦都有好多唔同嘅網頁引用。


搵搵吓,搵到另一個網頁,話可以睇吓1898年嘅維多利亞城地圖喎,就係咁,搵到去英國嘅 National Archive, 响 Richmond 度,雖然半個鐘車程唔使,但又懶得特登走過去。睇吓睇吓,原來可以叫佢 Scan 完再做 Digital Delivery, 不過要錢的,於是就等佢報價,唔太貴嘅話都濟得過。

正如網頁所說,10個工作天報價,但好鬼貴...


公開嘅檔案似乎只此一家,其他嘅最舊都只係去到1907年嘅地圖。

放棄之際,又搵到原來地政總署出咗個 App, 入面有1898年嘅地圖,於是就一格一格咁 Cap Screen, 再還原返幅太平山區嘅地圖。

跟住,就可以講故仔了: 英軍由水坑口街登陸,因而英文被稱為 Posession Street. 亦响隔籬駐紮做軍營。而水坑口之所以叫水坑口,係因為以前有個大水坑,大慨係山水流出嘅位置,响嗰度駐紮,一來位置較高可以望出海,二來亦可能因為方便攞水。

由水坑口街轉入荷里活道向東行少少,就係差館上街,行上一段斜路,就有間差館,係第一代嘅八號差館,亦係以前嘅差館街所在。有軍營,有差館,呢區治安就唔會差,所以呢個山崗,就叫做太平山,太平山街亦因而命名,以太平山街做中軸嘅一帶,就係太平出區,屬於維多利亞城四環九約嘅其中一約。

太平山街附近有太平山街市,街市對出就係街市街。行返去皇后大道中,就係上環街市,雖然英文係叫 Western Market, 但唔係西港城。西港城要再行出少少,地圖標示住大慨係 Harbour Master Office 嘅字樣嘅建築物。

之後,因為鼠疫,拆咗太平山街市同埋差館,變成今日嘅卜公花園,街市街就變成普慶坊,差館街俾卜公花園食咗一半,另一半亦變成普義街。Harbour Master Office (即係海港政府大樓)搬咗,變成上環街市北座,附近嘅新街市街大慨就係咁嚟,而呢個上環街市北座亦成為西港城,而上環街市今日除咗係街市,亦係上環文娛中心。當年嘅軍營嘛,亦曾經係大笪地、荷里活道街市,最後就變今日嘅荷里活道公園了。

Tuesday, August 18, 2015

大勢所趨

細個嗰陣,成日諗點解會有立法局,嗰陣覺得都咁多年,要立嘅法唔係應該一早立好晒喇咩? 大個之後,發現社會要進步,法律都要跟得上時代步伐。

睇返歷史,好多時都要跟隨社會嘅需要同科技嘅發展:
  • 小巴
    小巴本來就是白牌車你們知道嗎?

    在五十年代, 新界有一種比巴士收費高的白牌車, 因為影響到巴士的收益, 在香港這是非法的, 所以被警察大力掃盪. 這些白牌車, 就是小巴的前身.

    但去到六七年香港暴動時, 巴士司機罷工, 導致交通癱瘓. 政府為了解決交通問題, 便默許了白牌車進入市區, 以抒緩交通工具的需求. 因為巴士司機罷工, 導致了白牌車開始大受歡迎. 法律總是跟不上現實的需求和變化.

    而在 1970 年, 麥理浩上任之後, 就開始依香港目前的情況和需求解決各個暴動之後的問題. 其中之一, 就是將這些白牌車合法化, 就變成了今天的「小巴」.

    不要問我為何這篇文章下面那張圖是一部的士, 我沒有影射或暗示任何事.
  • DHL
    面對DHL來勢洶洶的挑戰,郵政局當然不會坐以待斃。其實當時郵政局之所以完全壟斷,全因法例規定, 所有文件的運送都必須經過郵政局處理。因此,香港DHL營業後不久,政府在1973年就立即控告鍾普洋。幸運的是,裁判官當時同情DHL的遭遇,質疑既然 法例容許公司請一個辦公室助理來派信,為何不容許公司請一間公司來派信?結果鍾普洋先勝一仗。政府不服上訴,但由於提交的法律文件出錯,不獲高等法院受 理,最終政府為保面子索性放棄訴訟。

    然而,歌利亞真正的攻擊此刻才正式開始。1976年,政府決定收緊郵政條例,消除所有法律漏洞以加強郵 政局的壟斷地位,例如船公司在修例後,不可再運送任何與該班船無關的文件,即使是公司內部文件也不例外。鍾普洋心知只要修例成功,DHL便正式宣布死亡, 因此這個大衞決心要盡力反擊。

    他發現修例行動有兩個問題,第一,政府將包裹的重量上限設為22磅,這數字對許多公司以至法律人士來說都明顯 太低;第二,銀行或航空公司其實不時會「偷雞」運輸文件,而修例後假如再有公司犯法,政府將直接控告董事,最高罰款5萬元及入獄3個月。鍾普洋看準這些問 題,於是聯同13個貿易組織,合共超過200人(大多是公司董事)向政府抗議。事實上,當時許多公司都喜歡DHL的高效服務,心裏也不想它倒閉,「那時 Hong Kong Bank(滙豐銀行)很需要快捷的速遞服務,所以反對得最大聲」。結果,在這些有權勢人士的極力反對下,加上鍾普洋不斷強調速遞業有助香港與外國競爭,政 府最終無限期擱置修例,「如果DHL當年死了,今天香港就不會是亞洲的金融樞紐」。

    DHL戰勝歌利亞後,業務蒸蒸日上,今天已是世界數一數 二的速遞貨運公司。鍾普洋指,早前一個曾任公務員的老朋友對他說,當年整個政府都想不通,為何總打不敗這個叫鍾普洋的小伙子。情況就恍如歌利亞不明白何解 會敗在大衞手下。鍾普洋面對整個港英政府也可突圍,誰還敢說戰勝巨人乃不可能?
  • Internet
    [以史為鑒]1995年政府為左維護香港電訊利益,警察商業罪案調查科(CCB)突擊搜查七間ISP(互聯網絡供應商),拉人封艇。之後香港不論大小ISP用戶,都需要向香港電訊繳付每小時$1.98 PNETS費用(上網要逐個鐘計錢,好多90後都未聽過)。留意,當時上門拉人唔係重案組,係CCB。

    結果:由當日起,從來都唔識上網嘅香港人都知道原來有樣嘢叫Internet咁方便,自此互聯網才真正在香港普及起來。
政府自己跟唔到社會進步,有咗創新科技局又如何? Uber 嘅發展都已經唔係科技問題,係政治問題了。

每日一字 33

Llanfair­pwllgwyngyll­gogery­chwyrn­drobwll­llan­tysilio­gogo­goch 係英國最長嘅村名。原本條村只係叫 Llanfairpwllgwyngyll, 因為呢個世界都幾多聖母堂 (Llanfair),因而要標明係邊個。而事實上,响登島前,就係有個叫 Llanfairfechan 嘅火車站。Llanfairpwllgwyngyll 個正式火車站名亦只係 Llanfairpwll.

名字來源亦有段故,話說當年新嘅火車線開通,作為 Anglesey 島嘅第一個站,想吸引遊客多啲人响呢個站度停一停,於是就作咗個咁嘅名。响 Linguistics 嚟講,威爾斯文係屬於 Synthetic 嘅語文,即係可以將好多嘢加入一隻字度,所以個車站名可以攪到咁長,嚴格嚟講,似一句句子多過一隻字。

維基英譯:
Parish [church] of [St.] Mary (Llanfair) [in] Hollow (pwll) of the White Hazel [township] (gwyn gyll) near (go ger) the rapid whirlpool (y chwyrn drobwll) [and] the parish [church] of [St.] Tysilio (Llantysilio) with a red cave ([a]g ogo[f] goch).

响 Google Map 度,搵到漩渦,搵到 St. Tysilio Church, 但紅色岩洞就唔知响邊了


個漩渦 (其實應該唔止一個) 係位於兩條橋中間嘅位置,有名㗎,叫 The Swellies. 因為潮汐漲退,啲水由利物浦涌落嚟,加上 The Swellies 嘅水底地形而形成漩渦,時間啱嘅話,係可以玩激流獨目舟。而响有吊橋之前,係有唔少人因為過唔到激流同漩渦而斃命。

講返而村,條村係會分上村同下村,即係 Llanfair­pwllgwyngyll­gogery­chwyrn­drobwll­llan­tysilio­gogo­goch-uchaf 同埋 Llanfair­pwllgwyngyll­gogery­chwyrn­drobwll­llan­tysilio­gogo­goch-isaf.

P.S.: 如果講正式嘅火車站名嚟講,最長嘅火車站名亦係响威爾斯,不過就係好正常嘅英文: Rhoose Cardiff International Airport

Tuesday, August 11, 2015

Constructive Criticism

本來都以為可以對一個 Product Specialist, 一個 Technical Lead 作出識度嘅尊重,It is good but... 嘅所謂建設性批評咁剩係識指出問題,而唔係因應 Product 嘅 Feature 或者 Limitation 去解決問題,跟本一啲都無建設性囉。剩係識講未有 Business Requirements, 但任何 Design 都要落 Assumptions, 係咪無 Business Requirements 無 Use Cases, 係咪乜都唔使做呢?

唔落地嘅 PK, 最啱落地獄。

Wednesday, August 5, 2015

Windows 10

噚晚終於得閒去 Upgrade 部機 上 Windows 10. Download 同過 USB 手指都好快手,但係裝嗰陣就要唔少時間,到最後係瞓咗等第二朝再繼續。

跟住第二朝,睇手機嗰陣,不約而同地收到同一段新聞: 話有人 Upgrade 咗之後個 Screen Saver 用咗咸相個 Slide Show... 乜原來我嘅形象係咁嘅咩...


Anyway, Upgrade 過程都好順利,一開返個畫面就已經係簡 Preference, 剛剛起身,無睇到內容,總之就揀咗 Express Settings 就㩒咗 Next. 有聲又上到網,唔使另裝 Driver, 好得! 之後先發現好似怪怪哋咁,原來係個 Screen Resolution 被較到最高,啲字同 Icon 都好細,但要返工,都係返嚟先再整。

返到嚟之後,諗住試吓 VPN, 咁就出事,點解唔可以直接㩒 Connect, 要開多個 Setting 出嚟嘅?


跟住想用 VLC 開 YouTube 啲片睇,VLC 竟然 Crash 咗?! 唔... 好彩只係太耐無 Update, 裝返最新嘅 Version 又攪掂。

另外,個 Start Menu 有响度當然好,但可唔可以用中文嘅輸入法嗰陣,唔好話我知我係用緊英文定中文呢?


想試 Contana 嗰陣,就要用 Microsoft Account Sign-in, 但原來會取代咗原來個 Account


差少少出事,因為我係用緊雙重認証,一㩒咗 Switch, 之後係咪吓吓都要開部手機去攞 Code 先 Login 到呢?


唔知,亦唔太博得過,唯有暫別 Contana.

跟住開個 Excel, 唔知因乜事要重新 Config 過,之前 Upgrade 試過次次開新 Office 都要 Config, 攪到要重新裝過個 Office. 好彩今次只係 Config 一次,安全!


原來諗住開個 IEeee.... 咦! 係喎,雖然個 Icon 差唔多,但已經係 Microsoft Edge 了, 之前 IE 係如果 Facebook Load 得太多頁嘢會 Load 唔到,Edge 似乎可以無限 Load 落去。Performance 方面,Edge 一開始快少少,但不斷地 Page Down 之後雖然未至於慢,但有少少唔暢順嘅感覺,反而 Chrome 嘅速度就無變過。睇返個 Memory, Edge 似乎要加把勁。


其實好似講咗好多 Windows 10 嘅壞話咁,但只係小問題,部機無疑係比之前順暢。我最鐘意係倉頡打錯字碼嗰陣,有埋 Suggestion 揀,唔使重新打過。


同埋如果開咗個 Touch Keyboard, 係可以直接打 Emoji, 美中不足係 Keyboard 上面啲圖細咗少少。


值得留意嘅係個 Accessories 改咗名叫 Windows Accessories, 要 Scroll 到落底先見到,開小畫家之類可能直接打字搵會快手啲。


Anyway, 其實重有好多好用嘅地方,包括我自己常用嘅 Snipping Tool 都有新功能,呢啲都係留返响《大王的教室》講,不過應該就唔再係一分鐘系列。總括嚟講,呢一刻為止我俾八分。

Popular Posts