Search This Blog

Sunday, July 28, 2013

事實之全部

林老師罵街事件,鬧得熱烘烘。睇完兩段片,其實如果唔知林老師係老師,根本係無問題。無奈嘅係,當起底起出林老師係一位老師嘅時候,大家都只係針對住老師嘅身份應唔應該罵街爆粗,而唔係問緊點解一位老師攪到要罵街爆粗。

或者,片段中一位市民講得好啱:「點解法輪功攪咗十幾年都無事,偏偏啲關愛組織一出嚟就出事?」在罵林老師的,請答好呢條問題,再慢慢討論老師應否罵街爆粗吧!

再推深入少少,如果老師罵街爆粗就係絕對唔啱,即係知識份子就一定唔可以行差踏錯啦?咁佔領中環係公民抗命,即係犯法,結論係:「唔做得」,咁係咪成個佔中行動摺得呢?過往嘅歷史,例如甘地、曼德拉、馬丁路得金等都係錯,甚至美國本身都唔應該獨立乎?

如果你問我,老師因為警察做事不公而罵街爆粗嘅行為係咪間接都代表學校內學生對老師嘅做事不公亦都可以爆粗,答案係否定。實際上,小學嘅時候,有位同學曾經問候過老師嘅娘親。最後,老師不單可以好平靜咁教導同學,呢件事亦都作為教材,老師响課堂到分享返成件事。所以,一位好嘅老師不在於爆唔爆粗,而在於可唔可以將一件負面嘅事變成教學嘅一部份。林老師响作為老師行為上有錯,但佢係一位攞過行政長官卓越教學獎嘅老師,我相信佢有能力做好作為老師應做嘅善後工作。

至於甚麼政治背景等等,我會話,佢又唔係政客、又唔係攪社運,當一個普通人去到呢個狀態嘅時候,連老師嘅身份都可能忘記,根本唔會諗呢啲嘢囉!

甚麼之塔

給後輩的一段話:

抄嘢改嘢賺錢不是罪,但俾 Credit 人是必要的 (點俾我諗係要同原創者溝通)。好多事唔係技術上做到就可以去做,我相信你無諗呢件事有幾差。但搵錢有多方法,過到自己,我無嘢講。

祝生意興隆!
以你為榮的前輩上

Tuesday, July 23, 2013

書展

好耐未去過去書展,同同事們柴娃娃一齊去一趟,去到灣仔,入場都攪咗成半個鐘。入到場,週圍行吓,走到去 Page One 攤位,見到 Thinking, Fast and Slow 嘅廣告,諗起其實有本書想買,但諗嚟諗去都諗唔到書名,唯有上網搵吓。

一路搵,一路行,可能太多人嘅關係,唔係太 Stable. 再行多三分一嘅會場,搵到了,叫做 The Signal and the Noise, 再折返 Page One, 問售貨員,佢即刻話賣晒,感覺唔太夠誠意,一於自己再搵。書太多,再搵埋個封面,噢! 好 Sharp 嘅封面,記憶中成個場都唔覺有。再用會場嘅 Touch Screen Kiosk 一搵,根本無呢本書,唯有放棄。

行各攤位嘅途中,其實想買本教練肌肉嘅書,但唔想太 Hardcore, 都係算數。到最後,同事們嘅收穫,都係旅遊書。10點收檔,大家起錨食嘢,但似乎去書展嘅人都無食過咗,食肆都是滿滿的,一行十人好難搵位。最後行遠少少去翠華,時間太夜,唔太想食得太豐富,剩係叫咗個淨水餃,其他有貨嘅後生仔,一大碟炒飯、潛艇、Pasta. 坐向我面前嘅靚仔魔術師,重有一杯綠茶雪糕紅豆冰,好吸引,好想叫,但無貨,算把啦! 都係清水啱我多啲...

返到屋企,執著嘅性格浮現,搵到本 eBook, 睇完頭幾頁,似乎幾吸引,就睇吓睇唔睇得晒本書。

方便之門

話說開完會,諗住撜巴士,撞著落大雨,去附近公園更亭出面避一避雨,點知俾個看更伯伯話唔入得嚟。大佬,咁大雨,避一避都得啩... 好彩個伯伯無出嚟趕人,雨太大,算啦,唯有無視佢嘅勸告,避得就避。

香港係幾時變得咁無人情味?

Saturday, July 20, 2013

真夏方程式

噚晚睇咗套福山雅治套戲,可能將45分鐘嘅一個單元,變成120分鐘,節奏略嫌太慢。無亂畫方程式,又無做到招牌手勢,始終差少少。

返屋企後,清咗火影同海賊王,諗住睇埋庶務二課,但今集唔太精彩,難怪收視麻麻。唔睇日劇,睇康熙來了,又係一個悶主題,天呀!呢晚發生咩事?

Friday, July 19, 2013

每日一字 21

話說有日同其他同事食飯,講到金菇菜係咪菜。對於一個讀過中六生物班嘅人嚟講,金菇係真菌,當然唔係菜,就好以鯨魚唔係魚咁。想舉其他例子嗰陣,就記起細細個聽過嘅 IQ 題:
是雞不長毛
是牛不耕田
是貓不捕鼠
是虎不上山

道出各例子後,同枱嘅人又開始諗其他例子,玩得不亦樂乎。

响生物學嚟講,人類嘅學名係 Homo sapiens, Homo 係拉打文,即係「人」。Pesticide 係殺蟲劑,Homicide 係 Homo + cide, 就即係殺人。
Homo 亦都係希臘文,意為「相同」,就好似 Homogeneous, 即係「一樣」或者「相似」;Homophone 「同音異義」;Homonym 「同字或者同名異義」,即係「過門都係客」嘅「過門」同埋娶新抱又係叫「過門」咁。
日常生活,單字就咁用 Homo, 就係 Homosexual 嘅簡寫,即係同性戀,亦衍生出 Homophile 係指同性戀者或者關心同性戀者權益嘅人,Homophobia 係恐同嘅人。

政治

老媽子講過:「只要有多過一個人一齊做嘢,就會有辦公室政治。」同同事飲茶嗰陣,聽到兩個清潔工之間嘅事,就只有兩個人。

聽完成個故仔,我覺得,當大家嘅目標唔一致,心裏各自盤算嘅時候,辦公室政治自然會出現。

Tuesday, July 16, 2013

歲月如歌

唔係話林子祥首難聽,但係《衝上雲霄》係講緊天空嘅故事,節奏應該輕快,旋律要夠響亮,歌詞要有意境。

新嘅主題曲,前奏嫌慢,頭幾句最後個音都係跌咗落街,歌詞係勵志歌而唔係講緊响空中飛翔,俾人鬧係意料中事。

Sunday, July 14, 2013

每日一字 20

前排有空難,Facebook 上面出現咗一段有關中文名拼音嘅片段,今日新聞竟然會報出嚟



內容,就好似出事嘅對話咁:
Captain! Something Wrong!
We're too low!
Holy Fu*k!
Bang! Ding! Ouch!

Bang 係撞擊嘅聲音
Ding 係撞擊嘅動作或者撞擊後嘅表面花痕
Ouch  係撞擊嘅呼叫

態度

上一季嘅日劇,有兩齣校園劇外加一套家庭劇,都講好多欺凌嘅故事。講到似乎每當一個人以為另一個人好蝦,好少會雪中送炭,通常都會踩多腳。遇到一啲唔知頭唔知路嗰啲細路,見好玩,就會玩埋一份。結果似乎就只可以扮死狗,又或者搵個代替品,甚至轉校。

《家族遊戲》似乎就勝在顛覆咗呢個定律,講出變強先係治本方法,強得令別人後悔先夠型嘛!

Sunday, July 7, 2013

世界中心之旅 - 前傳

細個嘅時候,經常見到一舊會變色嘅大石印响一啲類似傳單嘅紙上面,當時覺得好靚。直到九年前,睇完《在世界中心呼喊愛》,喚起去旅行嘅意欲。

上次去澳洲,只係去開因茲玩刺激嘅玩意。今次除咗睇大石,會順道去埋悉尼。大石係响沙漠中央,一個渺無人煙,溫差極大嘅地方,其實唔太舒服,睇完舊石其實就走得,所以預定一個星期嘅行程,實在要去睇睇其他地方。

上網睇吓搵吓,有間酒店係直情有房對住大石,呢啲真係 Very Good, 貴就貴啲. 但係好多澳航 Package 都夾唔啱時間,於是把心一橫睇維珍嘅 Package, 有機位,上機落機時間好得,請假,訂機位之後一日 Confirm 埋悉尼嘅酒店,再 Book 內陸機同大石嘅酒店,完成! 個 Package 重包埋悉尼水族館、動物園同觀光塔嘅門票,之後再 Book 其他 Local Tour 就攪掂!

Thursday, July 4, 2013

偽科學

一位大學電腦系助理教授嘅博文講人數,以咁嘅方法計
好了,談數字
- 「行人路步速約是馬路大隊的10.5倍」,是很粗略的親身估計,但比「不考慮步速」好得多
- 港大於軍器廠街點算人數為 66927 (不包括行人路)
- 按上年數據,27.7%人沒有行經軍器廠街的點算站。故港大使用調整基數為100/72.3=1.38,另加95%置信水平的3.8%誤差

重點來了。那27.7%人去哪了?是抄行人路?還是中途離開了隊伍?
a. 如果27.7%人全都是中途離開隊伍,遊行人數下限就是66927*1.38*(1-3.8%) = 88849人,但不可能無人走行人路吧
b. 如果27.7%人其實只是走行人路,調整基數該是 (27.3*10.5+72.3)/72.3=4.96,遊行人數上限就是66927*4.96*(1+3.8%) = 344900人。這27.7%當然不可能無人脫隊,但是還有一點...
c. 還有一點極重要但很難計算的是:「相信大量市民,明明有行經軍器廠街,卻是從行人路或商場通道等繞路,於電話訪問時回答『有』行經軍器廠街,卻沒有被點算為66927人之一」(簡稱A條件),於是 27.7% 就是一個被低估的數字,最終人數亦會因此嚴重被低估。舉例:
(假設) 若有一萬人符合A條件,遊行人數上限就應為40萬
「若有一萬人符合A條件」是甚麼概念?就是說,4.75小時的取樣過程中 (按港大的 15:36 至 20:15),有 12.9% (即10000/(10000+66927)) 的遊行人士,或平均每秒有 0.58人,明明行經軍器廠街,卻因為走捷徑而被計漏了。這個可能性絕對不低。
首先,10.5倍係 Magic Number, 係該位教授响最塞嘅 Sogo 一帶路段「親身估計」。港大係响軍器廠街點人,响各片段所見,道路暢通無比。10.5倍並不成立。

算佢10.5倍成立,b 算式應該係 (27.7*10.5+72.3)/100=3.5895, 否則粒數永遠大過 1, 無論行行人路嘅人行得幾慢。

另外但係行人路嘅 Capacity 遠遠不及馬路,所以10.5倍嘅速度但得3分1嘅容量,响行人路行嘅人數最多就只係10.5/3=3.5, 算式變成 (27.7*3.5+72.3)/100=1.6785

重點响 c 項,所謂 A 條件係指
  • 行經軍器廠街
  • 從行人路或商場通道等繞路
  • 於電話訪問時回答『有』行經軍器廠街
  • 沒有被點算為66927人之一
我諗呢位助教唔太知軍器廠街一帶係乜嘢一回事,軍器廠街係一個無商場,行人路充滿欄杆而有盡頭,只有一堆天橋嘅地方,而港大點算站正正係响天橋上面。所以要繞路行,係要繞到 Pacific Place 先可以重回大隊,無捷徑可言。基本上要附合所謂 A 條件嘅人數,一定唔會多。

結論係,錯嘅假設加錯嘅算式得出錯嘅答案。

Wednesday, July 3, 2013

人數

每次遊行都會為咗人數而爭拗,但又無人真係走去數人頭,所以粒數根本無意思。

除咗數人頭之後,另一個方法就係數捐款。今年各團體都籌到唔少錢,只需要做個得四條問題嘅民調,就得:
  1. 有無去遊行
  2. 有無捐錢
  3. 捐俾邊個
  4. 捐咗幾多
之後,剩 Take average 再除返又得,以每個團體嘅捐款數字做 Cross check 又得。好過數完人頭之後無端端數又乘一個 Magic number, 都唔知做乜!

下年,可以預備定問巻即場俾遊行人士答,咁就連第一條都慳返。

Tuesday, July 2, 2013

蚊比同牛比

睇完下面三個例子,你就知點解人家有普選。

埃及: 全國有多達一千四百萬人上街示威,比例佔全國人口近一成七 (埃及千四萬人上街要求總統下台)
香港: 香港泛民主派在雨中舉行年度七一爭普選遊行,主辦單位稱有43萬人參加。(視頻:香港43萬人參加七一遊行) 約為人口 6%.

埃及: 在埃及爆發反政府大示威,導致5位部長請辭之後,埃及總統府發言人法米(Ehab Fahmy)和內閣發言人哈迪迪(Alaa al-Hadidi)今天(2日)跟進請辭 (中國評論新聞:埃及總統府與內閣發言人 雙雙請辭)
香港: 恒隆主席陳啟宗昨天力挺梁振英,形容自2003年以來,香港以現時情況最好。 (陳啟宗力挺梁振英)

埃及: 埃及國家電視台播出了軍隊領袖事先錄製好的一份聲明,形容民眾抗議行為是「史無前例」的民意表現。(簡訊:埃及軍方發佈48小時最後通牒)
香港: 在七一遊行中,有市民想在銅鑼灣插隊,被警方阻止 (監警會曾建議警方開放整條軒尼詩道)

Monday, July 1, 2013

七月一號遊花園

十年前嘅今日,你做緊乜?
之後十年嘅今日,你又做咗乜?
今日,你會做乜?

其實,十年前嘅之後十年,大部份人都無再參與,普選就已經注定遙遙無期。香港人爭取民主嘅決心係零,真普聯嘅方案嚟睇,泛民爭取民主嘅決心亦都係零。如今十年先嚟一次大醒覺,咁全香港嘅樂隊每隊作一首「睜開眼」都無用,醒咗之後原來會賴床賴夠十年。

大部份國家嘅民主,遠至法國大革命,近至阿拉伯之春,都係用鮮血換返嚟,而且係 Reproducible, 當中嘅含意係講緊,如果每一場革命都係一次科學實驗,咁革命就係暫時已知嘅唯一科學方法去爭取民主。和平抗爭等政府自我完善嗰啲,都係坐政治監、被軟禁起碼廿年,再加國外多方面制裁先出現。要「和理非非」地去爭取民主,你話會唔會成功? 噚日,又有人話「佔中博拉不癱瘓中環」云云,抗爭抗成咁,你唔好逄星期六日公眾假期先去佔中?! 香港人究竟醒未?

Popular Posts