Search This Blog

Monday, April 29, 2013

講古系列 6: 見山不是山

住响灣仔嘅人,都知摩理臣山講緊邊度。但係座山呢? 因為有石礦,石礦採完之後,成座山被鏟平去填海。但依建築物同道路嘅排列,大約可以知係點樣: 以泳池為中心,東起摩理臣山道,西至活道。

摩理臣其實係英國早期嚟到中國嘅一個傳教士,香港開埠初期,教會曾經响山頂起咗間馬禮遜英華學校,因而得名。

Saturday, April 27, 2013

錯覺

人,係一個好易被欺騙嘅動物。之前韓國大邱市選美,佳麗被描術得個個都整過容,整到一模一模。更有人用電腦去分析每個佳麗嘅樣有幾咁相同,電腦都認唔到咁話。

的而且確,如果係用 Picasa,你 Tag 完其中一個人後,佢會問你其他嗰廿個係咪都係同一個人。


但其實已經有科技可以做到連雙胞胎都分辨到嘅保安系統。咁當然,人家係 3D 技術,Information 多過一張相好多。我相信,假如見到真人,我哋都可以分到邊個打邊個。

By the way, 其實似樣只係化妝嘅效果,所以話咪鬼嘥錢走去整容,身體髮膚受之父母也!


嘅然玩開 Picasa, 就當然要介紹吓個 Face Movie 嘅功能。呢個 Function 好就好在幫你將啲眼耳口鼻對好晒位,唔使自己執。只要响 People Album 度揀要玩 Face Movie 嘅人,再 Click Create Face Movie 粒掣就入到去個 Function 度。


攪好各樣 Settings 後,重可以直接上 YouTube.

金句

睇完《鐵娘子》,其中最觸動到神經嘅說話,係:
It used to be about trying to do something. Now it's about trying to be someone.
呢句應該係收錄响戴卓爾夫人嘅自傳入面,俾電影拎咗嚟用。因為無嗰本書,所以個 Context 係乜,真係唔知,搵到嘅,大概都係話講緊當今响英國嘅政治人物,都係只係走去模仿或者係跟隨佢嘅路線或者作風。

但除咗政治之外,我相信套用响個人身上都可以,因為每個人都有自己嘅偶像,或多或少都希望跟隨偶像嘅步伐。大概,與其活在別人嘅影子下,不如做啲自己喜歡做嘅事,去活出自我。

Wednesday, April 24, 2013

CH

Ch 讀 Ch: Church
Ch 讀 Sh: Chef
Ch 讀 K: Chris

試正確讀出以下生字:
cache, champagne, chaos, chapter, chase, chic, Chicago, cliche, chicken, choice, choir, cholesterol, Zurich

Confirmation Bias

人係 By Design 會去過濾對自己不利嘅資訊,其中一招就係不斷去搵同自己一樣嘅資訊,稱之為 Confirmation Bias, 簡單嚟講即係搵理由、搵藉口。

簡單到由聖經對同性戀嘅演釋: 人人生而平等 vs. 違反神的律法
到碼頭工人罷工: 李生賺大錢 vs. 外判商執粒
以至四川地震捐錢: 捐錢益貪官 vs. 叫人唔捐錢無人性

各有各道理,但我相信道理都有強弱之分。如果你嘅 Facebook 經常出現同你一樣信念嘅資訊,唔使特別高興,人會互相影響,結交相近嘅朋友。反而如果出現同你意見不同嘅人,都唔好聲都唔聲,走去 Unfriend. 無論人哋幾咁唔 Make Sense, 學識尊重別人嘅意見,看穿 Confirmation Bias, 亦係一門學問。若然有人直接响你個 Status 樓下 Reply 同你意見相反嘅留言 (即係挑機),恭喜你,可以去盡情享受爭辯嘅樂趣。爭辯過程,大家據理力爭,當中做嘅 Research, 嗰種咬文嚼字,去表達自己嘅意思,學到嘅嘢,比得出嘅結論重要。而爭辯過後而無損友誼,可以做到對事不對人,我諗大概就係受過教育後應有嘅行為,你做得到嗎?

Sunday, April 21, 2013

冰封三呎

作為一個人,係好想幫受到地震影響嘅災民。但當你知道,你所捐嘅錢,可能有部份用嚟維穩,有部份俾貪官貪咗去,之後落嚟香港買名牌,「支持香港經濟」,到頭來落到災民手嘅,就只係得雞碎咁多。咁你重捐唔捐得落手?

唔好話啲乜嘢,睇新聞話政府第一晚發放嘅物資,只係幾樽水同即食麵。話就話交通唔方便啫,無理由軍用直升機、甚至空投物資都做唔到啩? 點解一定要解放軍由陸路進入災區? 想製造出解放軍日以繼夜趕路嘅劇情乎? Drama 唔係响呢個時候要嘅嘢囉!

捐與唔捐,就由自己嘅智慧去決定,亦都無需要同人講。

Saturday, April 20, 2013

Game Theory @ HIT

資方嘅劇本係咁嘅,先執咗高寶,其他外判商以加兩成人工「挖角」,再出廣告、聲明、霍生口誅筆伐。

霍生話:
呢件事一路就係用文革方式的手法,來整咗我同事(嚴磊輝)個大頭相,又整李生(李嘉誠)幅大頭相,用文革方式來做...
乜嚴生唔係管 HIT 咋咩? 點講,HIT 都只係
  • 和黃
  • 旗下其中一個分拆咗出嚟嘅子公司 (HPH)
  • 嘅一個信托基金 (HPH Trust)
  • 入面嘅其中一間有控制股權嘅公司 (HIT)

而呢個人你叫做同事,咁即係其實所有嘢和黃係話得事。

Friday, April 19, 2013

尋寶

今日落客度開會,會後經過太古坊ArtisTree, 原來有個義賣,10蚊一本,好吸引 (雖然我係一個讀唔到書嘅人)。入面好多書,唔少得嘅係電腦書,當中有好多已經 Out 晒


有啲當然係歷久常新
 

大學用嘅教科書都有,例如呢本 Computer Architecture


同埋呢本 Distributed Systems


生活用書都有唔少,例如呢啲旅行書


心理學書亦有,記住,係認真嘅心理學,唔係咩心靈雞湯/厚黑學嗰啲 (的確係有唔少)


偶像嘅書,無理由唔買返本
 

會場好大,同書局無異,重有兒童讀物、小說、教科書、經濟、科學等中英兼備。好多書其實好新正,似乎香港人對書都係錫住嚟睇,而且10蚊咋喎! 星期六最後一日。

Thursday, April 18, 2013

Zeno's Paradox

人生有矛盾,就會有 Drama. 而生活响都市嘅人, 特別需要 Drama. 咁我諗生活响 2000 年前嘅哲學家,可以為大家提供不少樂趣。

故事大概係龜兔賽跑 (兔仔其實係希臘神話中嘅英雄,但唔係重點),兔仔讓龜100米,兔仔快烏龜,但係兔仔永遠都追唔過隻龜,因為當兔仔完成100米嘅時候,烏龜已經行咗10米,當兔仔完成10米嘅時候,烏龜又行多咗1米。成個過程,沒完沒了。



呢個故事,係讀 Computer Science 嘅 Professor 講嘅,希望我哋寫 Recursive Function 嘅時候,記得寫 Base Case...

Tuesday, April 16, 2013

每日一字 19

Communicate
字根為由 com- 同 uni-

com- 解作 with, together
uni- 解作 having one only

加上動詞字尾 -cate

原意就係將一件事,一齊分享:
late 14c., from Old French comunicacion (14c., Modern French communication), from Latin communicationem (nominative communicatio), noun of action from past participle stem of communicare "to share, divide out; communicate, impart, inform; join, unite, participate in," literally "to make common," from communis (see common (adj.)).

所以溝通係兩個人嘅事,溝通有問題,係兩個人都有問題。

Monday, April 15, 2013

You'll Never Walk Alone

1989年發生好多事,香港大概俾中國嘅新聞鋪天蓋地咁洗腦,但其實當年嘅中主國亦有大事發生。

當年今日,就係 Sheffield 嘅 Hillsborough Stadium, 發生人踩人嘅悲劇,事件中有 96 人死亡。不論在任何國度,人命始終係無價,利記當然唔會唔記得佢哋嘅支持者:
24 years ago on Monday, 96 Liverpool supporters went to an FA Cup semi-final at Hillsborough and never came home. We will never forget them.
曼聯嘅一篇致意,展示出體育精神之餘,亦都帶出作為一個人應有嘅態度:
Today, Manchester United stands with our great neighbours, Liverpool, to remember the tragic loss of 96 football fans who went to watch their team and never came back.
同樣係 24 年,中國政府有對人民作為人去看待嗎?

Thursday, April 11, 2013

雜記 3

呢排 JobsDB 賣廣告,電視有,的士又有。今晚做 Gym 嗰陣,眼花睇錯係 JobsBB...
BB 呢樣嘢,似乎已經係各男女神嘅暱稱,咁如果神級嘅 Steve Jobs 重在生,以後除咗搵工搵 JobsDB 之外,搵 Phone 就要搵 Jobs BB 了。

噚日李大狀提咗個所謂政改底線,話咁快今日就將個意見放入資源回收筒,譚主席話失望云云。咁唔知,其實呢個係都係中央嘅底線呢?

今個禮拜發現原來公司好多處女座嘅人... 咁一切都解釋得到了。

SimCity之大災難之怪獸

SimCity 有災難係人所共之,今集原來有怪獸添!
怪獸出現
原來識噴火
換個角度
呢啲咪叫災難片囉!
埋單計數唔見咗兩個公園、一間診所同一個媒礦。

Wednesday, April 10, 2013

每日一字18

戴卓爾夫人去逝後,有人話佢係 Draconian Militarism.

Draconian 係嚴苛嘅刑法


Militarism 係黷武主義
Militarism is "the belief or desire of a government or people that a country should maintain a strong military capability and be prepared to use it aggressively to defend or promote national interests."

大概就係講佢對北愛、工會嘅不妥協,同埋福克蘭戰事嘅處理。

Monday, April 8, 2013

再見鐡娘子

讀中學嗰陣,唔知點解好鐘意讀傳記,可能係鐘意睇故仔。而戴卓爾夫人嘅傳記,係其中一套。

記得去睇牙醫嗰陣,為咗消磨等睇牙醫嘅時間,帶咗去睇,個牙醫一睇到我揸住套書嘅時候,大概講咗句:「乜你咁細個就睇呢啲書呀?」跟住就同佢啲同僚週圍講。佢咁講,我都覺得威水㗎!

書嘅內容都係威水史,當年睇得頗為津津有味。到今日嘅離逝,我覺得係好事,始終係大時代嘅人物,被病魔折磨始終唔係一件好事。

Sunday, April 7, 2013

《100毛》短評

話說噚日要落個客度做 Cutover Support,之前又已經做好晒 Dressed Rehearsal, 即係話到時得個坐字,想買本雜誌嚟睇,八卦雜誌同潮人雜誌又唔太啱睇,知道有本新出嘅,上網睇過幾篇精選文章,好似唔錯,於是就買咗返嚟。

來容係100篇文章,有長有短,以散文為主,再加一篇點題文章同一篇訪問。寫嘅,好多都係生活鎖事,無驚喜,但有同感。只係略嫌介紹 Apps 同潮物嘅內容無謂。

成本嘢總恬嚟講係無聊,用嚟燒時間都 OK, It serves its purpose. 再買? 到得個坐字嗰陣先再講。

Saturday, April 6, 2013

時間、空間、進步

自由行係10年前嘅產物,係大陸幫香港走出沙士谷底的說。曾幾何時,有個神話,話大陸十幾億人口,每人賺一蚊都已經發逹。10年前似乎真係將16億人口嘅唔知零點零幾個%開放入嚟,跟住每人賺唔止一蚊,香港又真係走出谷底。

嗰時大陸遊客嘅行為已經令人側目,但可能因為只係少數,偶有投訴,亦有唔少人希望佢哋可以學習香港人嘅態度、行為、習慣等,叫香港人俾時間佢哋。之後,2005 年迪士尼開幕,開始出現唔响洗手間如厠嘅報導。

今時今日,自由行開放咗差唔多10年,將香港迫到喘不過氣來,但行為同10年前一樣,一啲進步都無。

一個10年都無進步過嘅民族,係我哋俾佢哋嘅時間太少,定係已經無得救?

閱畢《不友善的香港》有感。

Wednesday, April 3, 2013

每日一字 17

Sweat blood for chicken-feed

Sweat 係流汗,亦指辛勞
Sweat blood 辛勞血汗交流
Chicken-feed 係雞飼,即係微不足道

如果工作連續廿四小時先得嗰千二蚊,呢啲咪叫 Sweat blood for chicken-feed 囉!

Tuesday, April 2, 2013

那誰... 在罷工

响 Facebook 到分別出現咗兩幅圖,一幅係來自明報:
一幅係來自 Facebook 群組:
根據多方報導,唔同工種時薪係唔同,而上圖時薪50蚊似乎係响獨立媒體嘅報道得出嚟:
工友飽受不人道剝削:一更長達72小時、卻規定只得15分鐘食飯。工時愈長,薪金卻由17年前的$1,400蚊減到$1,200。碼頭內職安健欠奉,意外頻生,卻絕不會上報到勞工處。因為工時特長,不少工友面對婚姻問題;有工友坦言,每次放工只能回家不斷睡,根本不能與子女說多一句話。李嘉誠奪去的,不單是基本的工作尊嚴,還有工人生命的全部。
數字應為約數,根據另一左翼21嘅文章:
自03年SARS以來,公司一直未有加薪。為了養家,不少碼頭工人(繫絪員和橋邊理貨員)都要連續工作最少24小時。在船期最旺的時候,更要連續工作72 小時不等,這十分影響工友的工作健康。然而,公司不單將工人的健康置之不理,更完全不給予超時及通宵工作的工人何津貼。現時揸紙和水爺工作一連三更,只得 $1115,比起1997年 $1480的工資水平更要低。換句話說,他們現時平均時薪大約只有 $ 50。十年無加過人工,工時卻不斷超標,真的是「養起李嘉誠,養不了家庭」。
實際時薪為:
1997年 = 61.66
現時 = 46.45

因為時薪細,幾蚊足以影響超過 5%, 所以用實際時薪為準。

再由頭條日報嘅報道:
有任職吊臂操作員十多年的碼頭工人表示,九七年入職時的時薪五十三元,金融風暴後減至四十九元,前年薪金約六十元,今次罷工導致手停口停,但仍堅持爭取加薪。
假設當時唔同工種嘅減幅一樣,1999年 (即金融風暴後) 繫絪員/橋邊理貨員嘅時薪係57蚊。

先唔講加薪合唔合理,剩係睇數字,人少咗,但開支不跌反升,合唔合理呢? 睇返 HPH Trust 2011 年嘅年報
Cost of services rendered: -3,241,997
Staff costs: -190,389
Depreciation and amortisation: -2,150,094
Other operating income: 153,654
Other operating expenses: -588,106
Total operating expenses: -6,016,932
而一份名為 HUTCHISON PORT HOLDINGS TRUST PREFERENTIAL OFFER OF UNITS 嘅文件 (招股書?) 指出:
  • Cost of services rendered comprises direct charges (including contract workers), staff costs for operational staff, repairs and maintenance costs, power and fuel costs, and business taxes. Staff costs for operational staff includes mainly wages and salaries, allowances, pension contributions and other staff benefits.
  • Direct charges amounted to 50.5%, 45.1% and 50.4% of the cost of services rendered of HIT in 2008, 2009 and 2010, respectively. Staff costs for operational staff amounted to 26.8%, 34.0% and 28.8%, respectively, of the cost of services rendered of HIT for the same periods. Repairs and maintenance costs amounted to 8.8%, 9.7% and 9.2% of the cost of services rendered of HIT for the same periods. Power and fuel costs amounted to 13.9%, 11.2% and 11.6%, respectively, of the cost of services rendered of HIT for the same periods.
即係話,人工應該係佔大多數。總結:
人數: -7%
時薪: -18%
吞吐量: +50%
收入: -6%
支出: +9%
盈利: -13%

你會點睇條數?

Monday, April 1, 2013

理想與現實

有理想嘅領袖,响現實可以得到人民嘅支持。那怕將福利開支推高,人民會一起解決問題,而唔係開天殺價。

首爾市長搞福利選民為盾 增加開支障礙重重
全球發達地區都面對貧富懸殊,與香港一樣計劃扶貧的首爾,由曾當民權律師的民選市長朴元淳力排眾議,在3年內把福利開支由24%提升至30%,並開放政府的耳朵,與民共議房屋、健康及教育等五大範疇訂福利基準線,以免有首爾人在「福利死角」過着貧窮生活。面對反對勢力,朴元淳直言他在選舉所得的多數支持,正是他推動首爾成為共享城市的最大後盾。

方敏生:政府當我們伙計非伙伴
眼見首爾官方的開放胸襟,曾拜訪首爾市長的方敏生坦言十分羨慕。「香港沒有理性的討論制度,任何諮詢只在試底線,大家就漫天開價,而不是解決問題。」她指首爾模式可讓官方聽到社會聲音,亦讓公眾明白資源分配的優次。

Popular Posts