Search This Blog

Monday, March 28, 2011

將心比己

雷曼事件,纏繞咗中環各大銀行幾年。如今提出賠償九成和解,苦主們話要賠埋利息云云。其實,係咪剩係賠利息就得呢?

試諗嚇,如果你已經有幾百萬退休,有位同你好熟嘅銀行經理話介紹一隻高息過簿仔嘅債券,你覺得 OK, 個經理叫同事幫你攪攪佢。跟住幾個月後,銀行話你知你啲棺財本已經無曬,你會點?

心理壓力,加上每日奔波,原本安享晚年嘅生活,因為「債券」而換嚟幾年嘅身心疲累。計我話,百分百賠償係必須,加利息係應份,有無心理賠贘就要睇銀行有無良心。唔夠 100% 重要唔可以再追究,你係咪痴咗線?

Tuesday, March 22, 2011

Software Development 的問與答

草蜢仔: 如果一開始有一千份 design spec, 做咗幾個月都重有一千份未完成,咁點算?

師父: 咁點解做咗幾個月都無變到呢?

草蜢仔: 因為尐 design spec 出得太快囉! 其實 design 係咪應該快過寫 code 㗎?

師父: 無可能,寫 code 係最簡單嘅 process. design, 寫 code, 同 testing, 需要嘅時間可以係 1 比 1 比 1. 但 design 嘅比例無可能再細。

草蜢仔: 但係真係出得好快喎,有時個 design 重有 refinement 添! 都唔知點算...

師父: 咁咪即係未 design 好囉!

Thursday, March 17, 2011

急性盲搶鹽

鹽嘅化學成份有鈉同埋氯,唔知點解大陸會傳到有碘嘅成份。呢個傳言有幾個可能性:
1. 有人想托高鹽價圖利
2. 大陸嘅鹽有大量雜質,當中包括有碘 (注: 海鹽係有碘,大約係五萬份之一嘅含量)
3. 大陸嘅化學已經進步到可以用碘去生產假鹽,只係大家可能食緊唔知,趁今日爆料

無論係邊種原因,似乎有人立手不良,唯恐天下不亂。而香港嘅主婦們,響咁亂嘅情況下,可以搵你嘅老公、仔女講嚇呢 D 流言先,唔好假嘅信以為真,傳俾其他主婦。話曬香港係國際都會,傳埋曬大陸嘅謠言,會成為國際笑話,曾特首同一眾高官們會唔高興。

如果你仲係心信不疑嘅話,我建議你去買包紫菜又或者乾瑤柱食。

P.S.: CNN 話原來大陸嘅鹽係加咗碘去預防因為缺碘而引起嘅症狀。

Tuesday, March 15, 2011

社會大學

見到一位小妹妹因為上司歧視自己畢業嘅大學而唔開心,或者我都要講吓我呢個浸完鹹水返嚟嘅人嘅感覺。

剛畢業嘅時候,我諗我係香港第一批可以用 extreme programming 同 MVC 去寫 Java program 嘅人,見到自己嘅同輩嘅朋友唔識,對自己係有一份優越感。返到香港,我有封 resume 係去 apply 一份 SA, 因為我覺得,system analysis/design 呢回事大學已經學過,工作應該無難度,興幸地因為呢份 resume 得到一份 in-house developer 嘅工作,呢個 offer 對我有少少困惑,但見咗工三個月,take 呢個 offer 係最好嘅選擇。呢份工作,令我見到比我一位俾我資深嘅人,佢唔知 MVC 呢個 term, 但實際上佢嘅 design 同 implementation 做得到 separation of concerns, 心裏十分佩服,原來知識可以由經驗累積,我只不過係比同輩識多少少嘢。

今時今日,我合作過嘅同事,有讀過同我一間大學,有其他國家畢業,有讀過本地副學士再上學士,亦都有唔係本科出身。唔係本科出身嘅,不比同我一間大學嘅人差。本科出身,只係訓練咗一套對工作比較合適嘅思維,識得做 software 要用嘅工具,但呢一切,都係可以從工作當中學到。工作上學唔到嘅,只不過係人家比你多少少學術背景,對工作全無影響。而實際上,工作上需要嘅知識,只係大學入面嘅唔夠一半。試問有幾多人依家寫 program 會做 complexity analysis? 公司面試題目入面有條最經典嘅題目,就係叫人畫兩個 Venn diagram, 一個 union, 一個 intersect. 但其實工作上,根本唔駛用到 set theory. 可惜呢條問題會有超過一半人答錯。

今時今日,我以寫 .Net 為主,MVC 已經係全行都用緊,做緊 Flex, WPF 同 Silverlight 嘅都已經要 MVVM, extreme programming 响香港我只係聽過一間速遞公司用緊。何況呢一行日新月異,邊間大學畢業同讀邊科唔係太重要,何必一般見識。

P.S.: 讀 software methodologies 嘅時候,到最後嘅結論,係無論用乜嘢方法,到最後人係其中一個令 project 成功嘅重要因素。

Sunday, March 13, 2011

災難

當海嘯沖入市鎮,不奇然諗起日本人所製作嘅卡通情節。例如有怪獸、外星人、高科技神秘集團為咗統治地球,一定係襲擊日本先。

但另一部份無發生嘅情節,係日本人十分冷靜,無太大驚慌,可以想象到成個民族嘅質素,係幾咁高。雖然對日本政府無乜好感,但有咁嘅人民,真係可以做到多難興邦。

反觀,如果有海嘯襲擊香港,香港政府會做 D 乜? 香港人又會做 D 乜? 中央政府又會做 D 乜? 財爺用六千蚊已經可以撕裂香港,一個海嘯,我諗香港渣都無。不過,所有高官富豪都係住响山頂,佢哋會無事嘅多。

Thursday, March 10, 2011

黔滇之旅 - 後記

第一次乜都唔諗就跟友人去旅行,有少少失望,其實可以再好 D. 例如:
  • 可以請多日假,就唔駛搭早機、夜晚火車
  • 可以幫手訂貴陽嘅酒店
  • 可以帶個行李箱裝多 D 嘢,好似全景鏡咁
  • 可以幫手搵定去景點嘅車
  • 可以留低影日落
今次旅程,有唔少嘅挑戰,亦有唔少嘅得著,睇花睇到日日都啍住迎春花都係第一次,其待下次嘅旅程。

今次影咗唔少相,發現自己唔識影花,影日落同雲拿手好多。

    Tuesday, March 8, 2011

    黔滇之旅 - 圓通公園

    昆明有個圓通寺。寺後就是圓通山。從前是一座荒山,現在是一個公園,就叫圓通公園。公園在山上。有亭,有臺,有池,有榭,有花,有樹,有鳥,有獸。後山沿珞,有一大片海棠,平時枯枝瘦葉,並不惹人注意,一到二、四月間,其是花團錦簇,變成一個花世界。

    一朝早起身被人打醒,梳洗好後去返噚日間褔建鋪食早餐。唔太想食麵,叫咗碗淨雲吞,我估差唔多有廿粒,好滿足,再加蒸餃、炸餃、伴餃,份量好似同噚日差唔多,但係就食得太飽。

    出發去圓通公園,中途經過圓通寺,但行極都唔覺圓通公園嘅入口,問途人,途人都話向前面行就係,但原來行多一步,其實遠在天邊,近在眼前。時間尚早,但已經有唔少人入園賞花。花並唔係好似花潮咁「上天下地都是花,可謂花天花地。」但的確賞心悅目。

    影完一輪,搵個地方休息,本來想花下一 deal, 但無奈所有嘅枱都俾已經名花有主,唯有去其他無人多人嘅地方休息。Deal 之前買咗酼奶,好好食。玩咗幾舖,太陽出嚟,收拾好再影過。

    影得都差唔多,走出公園,花潮後見人潮,人,其實就係中國唯一唔欠嘅事物。附近就係橋香園,一於去食碗過橋米線。叫咗碗進士米線,熱呼呼嘅湯,親手加入生料同米線,別有一番風味。行返酒店,執好行李,截的士到機場,飛機 delay, 再 deal 多幾舖。

    落機後有幸地上到十分鐘後嘅直通巴,但不幸地過關時被其他人延誤咗少少時間,而錯過响過境後嘅巴士。幸而等多十幾分鐘又有另一班,到咗九龍站轉去灣仔嘅車,响中環落車,好快咁返到屋企。

    Home sweet home!

    Monday, March 7, 2011

    黔滇之旅 - 昆明市郊野公園

    七點幾,火車查飛,被強制起身。醒咗瞓唔返,稍略梳洗,望嚇窗多,終於知到點解中國係發展中國家,處處大興土木。望咗一個鐘,終於到火車站,落車搵的士站,個牌明明指住的士站嘅出口,但出到去唔單止唔見有的士站,連的士都無架,夠曬老點。

    好不容易搵到架的士,耐何去酒店都塞咗唔少時間,無計,八九點係返工嘅繁忙時間。到咗酒店,好彩可以早 check-in. 放低行理,等友人準備好後,出發去食早餐,再去郊野公園。去到一間食福建米線的鋪頭,叫咗一碗麵、蒸餃、炸餃,大家都食得好滿足。

    截咗架的士,途中司機係咁叫我哋包佢㗎車一日,到最後響中途黃土坡掉低咗我哋,唯有包另一架車上山。上到山買飛入公園,雖然眼瞓,但有好的預感,因為入到去無耐,就已經見到唔少花迎接我哋。落到公園底部,展覽緊唔同童話故事嘅公仔,例如係蠶豆樹上天遇到巨人、國王的新衣、迪士尼人物、變咗樣嘅叮噹同大雄等等。

    去到山腳下嘅湖,有好多錦鯉,大家都不忘去玩春晚嘅魔術。差唔多時間食晏,但唔太覺有餐廳。再望過少少,有一條羊腸小徑,終於見到間餐廳,又係嗌咗四餸。食完飯,大家原來都有睡意,花亦都影得差唔多,出返去公園入口,截車返黃土坡。可惜我哋腳程比婆婆慢,比婆婆截咗架包車,唯有響路邊等。

    巴士到,上車,瞓咗一覺,個人精神咗,聽今朝的士司機講去金殿都係十蚊,決定去金殿賞茶花。點知一去到,入場費三十個大洋,比的土司機老點咗,重要距離關園時間兩個鐘,放棄,再搭巴士去翠湖影海鷗。原來新巴响昆明都有服務,而且站重好密,差唔多一開車無耐就話到咗下一個站。入到去翠湖,好多海鷗,唔知佢哋響邊度嚟,總之好多好多,天上有,湖面有。差不多黃昏,要離開,多影幾幅日落照,返酒店放低裝備再出去食晚飯。

    無耐雲南人似乎都係無辣不歡,除咗山羊肉,款款多多少少都落咗辣椒,最後晚差有少少美中不足。

    Sunday, March 6, 2011

    黔滇之旅 - 音寨

    瞓咗一覺好嘅,出去食咗個牛肉米線做早餐,搵去音寨嘅巴士站。雖然之前一晚睇過大概響邊度,但實在太唔起眼,真係少啲眼力都會 miss 咗個街口。買巴士飛後,時間尚早,響附近行一圈後再上巴士等開車。

    到咗貴定盤江,入音寨前要行一段路,傳聞入景區之前係要收錢嘅,但收費處無人,厠所亦都鎖埋,有老點嘅成份,都唔知係好事定唔好事。唯有無視收費處,進入景區,沿路都係一片一片嘅油菜花,雖然花未開齊,但依然心曠神怡。而美中不足嘅係所謂嘅金海雪山,只見金海,不見雪山,傳說中嘅梨花唔見咗。

    經過個半鐘嘅腳程,終於到寨門前,入寨前友人夫婦不忘到貴子亭影相,希望二人年生貴子。寨內解決好生理需要,洗手間外唔知點解出現國家消防法,響一個咁濕嘅地方似乎有少少多餘。再望遠少少,出現一幅又一幅嘅生育計劃宣傳,包括男性六大忌...

    午飯時間,食農家菜,有番茄炒蛋、油菜花、排骨湯等等四餸一湯。原來油菜花食落,就好似日本芥末咁,有少少嗆鼻,亦難怪,原來油菜花榨出嚟嘅油就係「芥」花籽油。醫完肚,再週圍影相,太陽亦都出嚟,景色由淡黃變成鮮黃,我哋亦毫不客氣走入油菜田內影相。影完相,叫農家戶幫手召咗兩部電單車,以十倍嘅速度出返盤江。

    夜晚要搭火車,所以速度咁行咗個圈搵食,但好多都無位,其間有間叫「環保餐廳」,不其然想起 environmental friendly dishes, -_- 最後響酒店出面嘅小菜館食飯。一樣係四餸一湯,飯前亦都 deal 一 deal 等餸到。飯後速度返酒店沖涼,再向火車站出發。

    因為係軟臥位,所以可以入貴賓候車室,唔駛響出麵食大量嘅二手煙。有時間,再 deal 一 deal. 班車 delay 咗半個鐘,四個人一個車廂,要瞓上格床位,上去有少少難度,但經過一兩次經習,唔係大問題。只係另一個 worst case scenario 出現咗,就係架車好嘈好震,就算加咗耳塞,低頻嘅聲依然可以穿透耳塞,加上車廂不停震動,平均每兩個鐘醒一次,睡眼質素直線下降...

    Saturday, March 5, 2011

    黔滇之旅 - 花溪公園

    早起嘅一日,要坐直通巴上深圳去貴陽。要早起之餘,早到買唔到麵包做早餐,搭的士重要隧道費貴過車費,加上第一次去深圳坐飛機嘅不安,心情極唔老嚟。

    去到深圳機場,聽聞響鐵梯等,點之有幾條嘅鐵梯,加上重要人物無手機 roaming, 老點指數上升。響機場兜咗個圈,想去麥記食個早晨全餐,週圍都有大大個 M 字 Logo, 就係搵唔到所在地,老點指數繼續上升。搵唔到麥記,唯有去 KFC. 叫咗個粥同一杯豆槳,估唔到 KFC 做 localization 咁厲害,如果佢有粢飯就更加好。食食嚇,突然聽到話其實酒店係無 book 到,worst case scenario 出現咗,似乎今次可以好好玩,第一次玩 no booking, 似乎係一個幾好嘅體驗.

    等咗一陣,重要人物出現響眼前,加上食飽,心情靚返少少。跟手去 Check-in, 吹水、入閘。友人們玩 deal, 我要攪上網先。攪咗半個鐘先上到,但無耐就要上機,無計。但原來隻 3G 手指 roaming 係可以上到 facebook, 蘋果日報等網頁,呢個係一大發現。

    飛到去貴陽,坐巴士到火車站,巴士播緊一套唔知幾多年前嘅戲,有洪金寶、成龍、張家輝幾位大明星,後生到呢~ 到站,第一件事搵酒店,附近有間 Home Inn, 二百幾蚊一晚,但友人們略嫌貴,去到一間叫金鑫嘅,咁鬼多金,有少少心涼。一入到去,電梯入面嘅羊騷撲鼻,心唸住一定係呢間。睇咗幾門房,真係住呢間。雖說一分錢一分貨,所有事物例如睇電視咁,都好似要搵到個竅門先用得到,但個厠所真係好唔得。Anyway, 只係一晚咁多。放好大型行李,輕裝去花溪公園。

    搭的士去到花溪公園,天色就好似心情咁,灰灰暗暗,地下又濕,似乎老天爺話我知今日不宜出門,可惜一切太遲,已經無法改變今日嘅命運。入到公園,四圍逛搵桃花。但好似未到時候,到碧桃園,開嘅桃花就只係幾棵,大家就圍住嗰幾棵響度 burn 電池同 SD card. 影完花,再閒逛一陣,響水杉路附近影咗少少相,同時雨亦越落越大,唯有打道回府。

    友人響搭的士嗰陣見到滇箘王,有說響昆明好出名,夜晚去試嚇云云。叫咗四餸一湯,似乎辣椒係貴州/雲南唔少得嘅嘢,大家都中曬招。唯有多叫一個麵,再千叮萬囑乜都唔好落,剩係落鹽。唔係係咪辣傻咗,加少少醋,食落份外好味。大家見到好似食剩太多嘢,傾緊會唔會 recycle D 飯餸,到最後得出一個 environmental friendly dishes 呢個 term. 好彩,大部份都清咗,應該唔會有咁噁心嘅事出現。

    食飽,返酒店,一沖涼就出事,水溫唔夠 constant, 一係好熱,一係好凍,真係唔知點沖,有一半時間都係同水溫搏鬥。沖完涼,upload 完相,瞓覺。

    Wednesday, March 2, 2011

    財案狂想曲

    財案宣佈前:
    曾特首: 年底同下年都有選舉,今年財政預算案整差少少俾你哋想位。
    曾主席: 好喎!
    曾司長: 得,交俾我!

    財案宣佈後:
    曾司長: 嗱! 呢幾日我企硬㗎喇,之後我會咁咁咁咁咁...
    曾主席: OK, 等我印定 D 成功爭取 Banner 先!

    曾特首俾人撞後:
    曾特首: 家陣點先,攪到我俾人揼! 快 D 同我攪點佢!!!
    曾司長: 得,聽朝會宣佈「微」調。主席,聽日準時開會呀!
    曾主席: 好好好! 即刻安排...

    派 Cash 六千,退稅六千,的確係好多人得益。但新移民無得著,N 無依然 N 無,雖然的確唔係永久居民,對香港未夠多「貢獻」,但佢哋其實可能係最需要嘅一群,係咪應該對佢哋作出更多支援?

    作為一個財政司司長,係應該對香港嘅經濟有一幅全面嘅藍圖。但係回歸以來咁多任,就只得梁司長有呢一幅藍圖,但就因為政治智彗不足,無端端俾人話「偷步」買車,做咗一年後俾香港人轟落台,之後俾一個飲完紅酒亂講嘢條條 fing 嘅 360 上位,再嚟個唔識轉彎又唔食人間煙火嘅公務員,所以香港人有今日嘅日子,某程度上係抵死。

    Popular Posts